Bloemschikken

Uitslagen Groei & Bloei en Appeltern Plantenfestijn 2023

Tiny Garden wedstrijd:

Er waren 15 inzendingen. Er is gestemd door het publiek;

3e prijs: Pien Dael en Greet Steenhuis van de afdeling Wageningen met de Titel; De Weelderige Waterkruiwagen.

2e prijs: Sjaak de Groot van de afdeling Utrecht met de Titel: Miniatuur Plantsoen

1e prijs: Jacqueline de Wit en Agnes Breuer van de afdeling  Meijerijstad met de Titel: Smaakvol Genieten.

Team Challenge Bloem:

Er deden 10 afdelingen mee. Zij hebben zaterdag tussen 10.00- 15.30 kunnen werken aan hun arrangement.

Er zijn 20 kwekers die bloemen hebben gesponsord. Totaal rond de 7000 stelen.

De jury, Guido Muskens en Birgit Davids hebben alle groepen aan het einde van de middag Tips en Tops gegeven.

Ook hier een publieksprijs:

1e plaats Bredaose Blommekes (Breda) – 30% van de stemmen

2e plaats Vlijtige Liesjes (Eindhoven – de Kempen) – 18% van de stemmen

3e plaats Appelfleur (Rijk van Nijmegen – Land van Maas en Waal) – 15% van de stemmen

Golden Ticket Finale:

Er deden 5 deelnemers mee uit de Regio Oost en Zuid. Noord en West was helaas niet vertegenwoordigd. (door Corona geen wedstrijden geweest)

Ze kregen een verassingsopdracht. Een prachtige vaas van Luimes & Luimes en mooie materialen. Daar moesten ze een arrangement in maken naar eigen inzicht.

Ze mochten gebruik maken van steekschuim (oasis) maar dat hoefde niet.

De uitslag:

5. Ria Kikkert van de afdeling Ermelo-Putten